7.4 FEJEZET
A TARTÁNYOS SZÁLLÍTÁSRA VONATKOZÓ ELŐÍRÁSOK
7.4 Tartányos szállítás
7.4.1 Valamely áru csak akkor szállítható tartányban, ha a 3.2 fejezet „A” táblázat 10 vagy 12 oszlopában tartánykód van feltüntetve, illetve akkor, ha az illetékes hatóság a 6.7.1.3 bekezdés szerint engedélyezte. A szállítást a 4.2, a 4.3, a 4.4, ill. a 4.5 fejezet előírásai szerint kell végezni. A járműnek, akár tehergépkocsiról, vontatóról, pótkocsiról vagy félpótkocsiról van szó, meg kell felelnie a 9.1, a 9.2 fejezet és a 9.7 fejezet azon előírásainak, amelyek a 3.2 fejezet „A” táblázat 14 oszlopában feltüntetett, használandó járműre vonatkoznak.
7.4.2 Az EX/III, FL vagy AT kóddal jelölt járműveket a következők szerint kell használni:
– Ahol EX/III jármű van előírva, csak EX/III jármű használható;
– Ahol FL jármű van előírva, csak FL jármű használható;
– Ahol AT jármű van előírva, AT és FL jármű egyaránt használható.
[1] Az IRS (International Railway Solution) 2020.június 1-től alkalmazandó 1. kiadása.
[2] Az IRS (International Railway Solution) 2209. decemberj1-től alkalmazandó 2. kiadása.
1) A veszélyes áruk rakodására útmutatás található az „IMO/ILO/UNECE Code of practice for packing of cargo transport units (CTUs)” dokumentumnak (IMO/ILO/UNECE gyakorlati szabályok az áruszállító-egységbe történő rakodáshoz) (lásd pl. a 9. fejezetet: Áru berakása a CTU-ba és a 10. fejezetet: További tanácsok a veszélyes áruk berakásához) és az Európai Bizottság „Rakományok rögzítése a közúti szállításban – Útmutató a legjobb európai gyakorlathoz” című kiadványában. A hatóságok és az ipar által készített egyéb útmutatók is rendelkezésre állnak.
[4]) ENSZ 13. sz. előírás (Egységes feltételek az M, N és O kategóriájú járművek jóváhagyására a fékezés vonatkozásában)
[5]) Az „Óvatosan – gyúlékony gőzök lehetnek” szöveget tartalmazó, legalább